Garmin Reactor 40 Steer-by-wire Manual

Garmin Ikke kategoriseret Reactor 40 Steer-by-wire

Læs gratis den danske manual til Garmin Reactor 40 Steer-by-wire (6 sider) i kategorien Ikke kategoriseret. Denne vejledning er vurderet som hjælpsom af 90 personer og har en gennemsnitlig bedømmelse på 4.4 stjerner ud af 45.5 anmeldelser. Har du et spørgsmål om Garmin Reactor 40 Steer-by-wire, eller vil du spørge andre brugere om produktet?

Side 1/6
REACTOR™ 40 STEER-BY-
WIRE
Konfigurationsvejledning
Vigtige sikkerhedsoplysninger
ADVARSEL
Se guiden i æsken Vigtige produkt- og sikkerhedsinformationer
med produktet for at se produktadvarsler og andre vigtige
oplysninger.
Du er ansvarlig for sikker og forsigtig betjening af dit fartøj.
Autopiloten er et værktøj, der forøger dine muligheder for at
betjene din båd. Den fritager dig ikke for ansvaret for at betjene
din båd på sikker vis. Undgå navigationsmæssige farer, og lad
aldrig manøvrepulten være ubemandet.
Vær altid parat til omgående at overtage den manuelle styring af
din båd.
Lær at betjene autopiloten i roligt og farefrit åbent vand.
Udvis forsigtighed, når du betjener autopiloten ved høj hastighed
i nærheden af farer i vandet som f.eks. kajer, pæle og andre
både.
FORSIGTIG
Vær opmærksom under brugen på varm motor og
solenoidkomponenter, samt risikoen for at blive indfanget af
bevægelige dele.
Hvis udstyret ikke installeres og vedligeholdes i henhold til disse
instruktioner, kan det medføre personskader eller skader på
udstyret.
BEMÆRK
Hvis du vil undgå skader på din båd, skal autopilotsystemet
installeres af en kvalificeret marinemontør. Fagviden om den
hydrauliske styrings komponenter samt marineelektriske
systemer er påkrævet for at udføre korrekt installation.
Konfiguration af autopiloten
Autopilotsystemet skal konfigureres og finindstilles til din båds
dynamik. Havneguide og Havprøvningsguide bruges til at
konfigurere autopiloten. Med disse guiderres du gennem de
nødvendige konfigurationstrin.
Hvis din autopilotpakke ikke indeholdt en manøvrepultstyring,
skal du konfigurere autopilotsystemet ved hjælp af en
kompatibel plotter på samme NMEA 2000® netværk som
autopilot-CCU'en. Der medfølger en vejledning til konfiguration
ved hjælp af enten manøvrepultstyring eller plotter.
Havneguide
BEMÆRK
Hvis du udfører Havneguide, mens båden ikke er i vandet, skal
du sørge for, at roret kan bevæges frit, så du undgår
beskadigelse af roret eller andre genstande.
Du kan udføre Havneguide, mens båden er i eller oppe af
vandet.
Hvis båden er i vandet skal den være stationær, mens du
udfører guiden.
Udførelse af Havneguide
BEMÆRK
Hvis du har en båd med et servostyresystem, skal du tænde for
servostyresystemet, før du udfører Havneguide for at undgå at
beskadige styresystemet.
1Tænd for autopiloten.
Første gang du tænder autopiloten, bliver du bedt om at
gennemføre en kort opsætningsprocedure.
2Hvis Havneguide ikke starter automatisk efter
opsætningsproceduren, skal du vælge en indstilling:
Fra en manøvrepultstyring skal du vælge >Menu
Opsætng. Forhandlerkonfig. af autopilot > > Guider >
Havneguide.
På en plotter skal du vælge > >Indstillinger Mit fartøj
Install. og opsætn. af autopilot Guider > > Havneguide.
3Vælg fartøjets type.
4Test styreretningen ( ).Test af styreretning, side 1
5Vælg hastighedskilde, hvis det er nødvendigt (Valg af
hastighedskilde, side 1).
6Bekræft omdrejningstælleren, hvis det er nødvendigt
(Bekræftelse af omdrejningstæller, side 2).
7Gennemse resultaterne for (Havneguide Gennemgang af
resultaterne af Havneguide, side 2).
Test af styreretning
1Under bevægelse ved lav hastighed skal du vælge og .
Når du vælger , skal roret dreje båden mod venstre. Når du
vælger , skal roret dreje båden mod højre.
2Vælg Fortsæt.
3Vælg en funktion:
Vælg Ja på en manøvrepultstyring, hvis styretesten drejer
båden i den rigtige retning.
Vælg Næsteen plotter, hvis styretesten drejer båden i
den rigtige retning.
Hvis styretesten drejer båden i den modsatte retning, skal
du på en manøvrepultstyring vælge og gentage trin 1Nej
til 3.
Hvis styretesten drejer båden i den modsatte retning, skal
du på en plotter vælge og gentage trin 1 tilSkift retning
3.
Valg af hastighedskilde
Vælg en funktion:
Hvis forbindelsen til styringskontrolenheden leverer RPM-
data, eller du har tilsluttet en eller flere NMEA 2000
kompatible motorer til NMEA 2000 netværket, skal du
vælge .Omdr. - NMEA 2000 eller andet
Hvis forbindelsen til styringskontrolenheden ikke leverer
RPM-data, og en kilde til NMEA 2000
omdrejningstællerdata fra en eller flere motorer er
utilgængelig eller ubrugelig, skal du vælge somGPS
hastighedskilde.
BEMÆRK: Garmin® anbefaler at anvende en ekstern
GPS-antenne monteret med frit udsyn til himlen for at
sikre pålidelige og nøjagtige GPS-oplysninger.
Hvis forbindelsen til styringskontrolenheden ikke leverer
RPM-data, hvis du ikke har tilsluttet en NMEA 2000 motor,
og du ikke har en GPS-enhed at bruge som en
hastighedskilde, skal du vælge .Ingen
BEMÆRK: Hvis autopiloten ikke fungerer godt, når der er
valgt som hastighedskilde, anbefaler Garmin, at duIngen
tilslutter en omdrejningstæller via NMEA 2000 netværket
eller bruger en ekstern GPS-antenne som
hastighedskilde.
November 2017
190-02318-36_0A
Bekræftelse af omdrejningstæller
Denne procedure vises ikke, hvis GPS eller Ingen er valgt som
hastighedskilde.
Sammenlign med kørende motor (eller motorer)
omdrejninger/minut-visningerne på manøvrepultstyringen
med omdrejningstælleren (eller omdrejningstællerne) på
bådens instrumentbræt.
Hvis tallene for omdrejninger/minut ikke stemmer overens,
kan der være et problem med NMEA 2000 hastighedskilden
eller forbindelsen.
Gennemgang af resultaterne af Havneguide
De værdier, du valgte, da du udførte Havneguide, vises.
1Gennemgå resultaterne af .Havneguide
2Vælg eventuelle forkerte værdier.
3Ret værdien.
4Gentag trin 2 og 3 for alle forkerte værdier.
5Vælg , når du er færdig med at gennemgå værdierne.Udført
Havprøvningsguide
Havprøvningsguide konfigurerer autopilotens grundlæggende
sensorer, og det er meget vigtigt at fuldføre guiden under
forhold, der er passende for din båd.
Vigtige overvejelser i forbindelse med Havprøvnings-
guide
Udførelsen af Havprøvningsguide skal ske i roligt vand. Da
kriteriet for roligt vejr afhænger af din båds størrelse og form,
skal du, inden du påbegynder Havprøvningsguide, føre båden til
et passende sted.
Båden må ikke vippe, når den ikke er i fart, eller kun bevæger
sig meget langsomt.
Båden må ikke påvirkes af vinden i betydelig grad.
Mens du udfører Havprøvningsguide, skal du holde øje med
følgende.
Vægten på båden skal holdes balanceret. Mens du
gennemfører et af trinene i Havprøvningsguide, må du ikke
bevæge dig rundt på båden.
Udførelse af havprøvningsguiden
1Før båden til et åbent område med roligt vand.
2Vælg en funktion:
Fra en manøvrepultstyring skal du vælge > Menu
Opsætng. Forhandlerkonfig. af autopilot Guider > > >
Havprøvningsguide.
På en plotter skal du vælge > > Indstillinger Mit fartøj
Install. og opsætn. af autopilot Guider > >
Havprøvningsguide Start > .
3Vælg en funktion:
På en planende motorbåd med hastighedskilden sat til
Omdr. - NMEA 2000 eller andet skal du konfigurere
planing-omdrejninger/minut.
På en planende motorbåd med hastighedskilden sat til
GPS skal du konfigurere planing-omdrejninger/minut.
På en motorbåd med hastighedskilden sat til Omdr. -
NMEA 2000 eller andet GPS eller skal du konfigurere
den høje omdrejninger/minut-grænse.
På en motorbåd med hastighedskilden sat til skal du GPS
konfigurere den maksimale hastighed.
4Kalibrer kompasset ( ).Kalibrering af kompas, side 2
5Udfør proceduren (Autotuning Udførelse af proceduren for
Autotuning, side 2).
6Indstil nord ( ), eller finjuster kursen Indstilling af nord, side 3
( ).Finjustering af kurs, side 3
Kalibrering af kompas
1Vælg en funktion:
Hvis du udfører denne procedure som del af
Havprøvningsguide Start, skal du vælge .
Hvis du udfører denne procedure uden for
Havprøvningsguideen manøvrepultstyring, skal du
fra retningsskærmen vælge > > Menu Opsætng.
Forhandlerkonfig. af autopilot Kompasopsætning > >
Kalibrer kompas Start > .
Hvis du udfører denne procedure uden for
Havprøvningsguideen plotter, skal du vælge
Indstillinger Mit fartøj Install. og opsætn. af > >
autopilot Kompasopsætning Kalibr. kompas > > >
Start.
2Følg vejledningen, indtil kalibreringen er fuldført, og sørg for
at holde båden så stabil og flad som muligt.
Båden må ikke krænge over under kalibrering. Sørg for, at
den ene side af fartøjet ikke lastes tungere end den anden.
3Vælg en funktion:
Hvis kalibreringen fuldføres korrekt på en
manøvrepultstyring, skal du vælge .Udført
Hvis kalibreringen fuldføres korrekt på en plotter, skal du
vælge .OK
Hvis kalibreringen ikke lykkes, skal du vælge Prøv igen
og gentage trin 1 til 3.
Når kalibreringen er fuldført, vises en værdi for magnetiske
omgivelser. En værdi på 100 angiver, at CCU'en er blevet
installeret i et perfekt magnetisk miljø og er kalibreret korrekt.
Hvis denne værdi er lav, skal du muligvis flytte CCU'en og
kalibrere kompasset igen.
Udførelse af proceduren for Autotuning
Inden du påbegynder denne procedure, skal du have et stort
område med åbent vand til rådighed.
1Indstil gasspjældet, så båden sejler med en typisk cruising-
hastighed (under planingshastigheden), hvor båden reagerer
let på styring.
2Vælg en funktion:
Hvis du udfører denne procedure som del af
Havprøvningsguide Start, skal du vælge .
Hvis du udfører denne procedure uden for
Havprøvningsguideen manøvrepultstyring, skal du
på retningsskærmen vælge > > Menu Opsætng.
Forhandlerkonfig. af autopilot Tuning af autopilot > >
Autotuning Start > .
Hvis du udfører denne procedure uden for
Havprøvningsguideen plotter, skal du vælge
Indstillinger Mit fartøj Install. og opsætn. af > >
autopilot Tuning af autopilot Autotuning Start > > > .
Båden udfører et antal zigzag-bevægelser, mens Autotuning
udføres.
3Når proceduren er fuldført, skal du følge instruktionerne
skærmen.
4Hvis proceduren mislykkes, skal du foretage et Autotuning
valg:
Hvis proceduren mislykkes, og du ikke har Autotuning
nået den maksimale cruising-hastighed, skal du øge
hastigheden, vælge på en Kør normal autotuning
manøvrepultstyring eller på en Kør Standard autotuning
plotter, og gentage trin 1 til 3, indtil Autotuning
proceduren lykkes.
Hvis proceduren mislykkes, og du har nået Autotuning
den maksimale cruising-hastighed, skal du reducere
hastigheden til den oprindelige hastighed og Autotuning
vælge for at påbegynde en alternativ Skift autotuning
procedure.
2


Produkt Specifikationer

Mærke: Garmin
Kategori: Ikke kategoriseret
Model: Reactor 40 Steer-by-wire

Har du brug for hjælp?

Hvis du har brug for hjælp til Garmin Reactor 40 Steer-by-wire stil et spørgsmål nedenfor, og andre brugere vil svare dig




Ikke kategoriseret Garmin Manualer

Ikke kategoriseret Manualer

Nyeste Ikke kategoriseret Manualer